Diétás édesség édesítőszer nélkül

A cukormentes életmódot folytatóknak sem kell kimaradniuk az édességek élményéből. Ma már a boltokban is lehet mindenmentes finomságokra lelni, de otthon is könnyen el lehet készíteni pár desszertet édesítőszer nélkül.

A cukorbevitel csökkentése nemcsak azoknak javasolt, akik diétáznak, hanem mindenkinek, aki egészségesebben szeretne táplálkozni, hiszen a túlzott cukormennyiség káros hatással van a szervezetre és függőséghez is vezethet. A desszertek örömöt okoznak, mivel a cukor a nikotinhoz és a koffeinhez hasonlóan megemeli a dopaminszintet. Könnyen kialakul a függőség, mely után még nehezebb ellenállni az édesség iránti vágynak. Ha mégis megkívánunk egy desszertet, nem kell rögtön elfojtani az érzést, helyette olyan egészséges receptekhez lehet nyúlni, melyek egyszerre finomak és diétásak.

A friss vagy szárított gyümölcsök is átadhatják édes ízüket az egész desszertnekForrás: 123rf.com

 Összeszedtük, hogy mire kell figyelni, ha cukormentesen szeretnél desszertet készíteni:

  1. A kiegyensúlyozott étrend mellett megengedhetjük magunknak az egészséges desszerteket is, persze mértékkel. A legfontosabb az, hogy minőségi és lehetőleg helyi alapanyagokkal dolgozzunk, melyek a lehető legkevesebb hozzáadott tartósítószert és adalékanyagot tartalmazzák.
  2. A cukormentesség nem feltétlenül jelenti azt, hogy mesterséges édesítőszerekhez kell fordulnunk. A friss vagy szárított gyümölcsök is átadhatják édes ízüket az egész desszertnek. A szárított gyümölcsök vásárlásánál arra figyelj, hogy ne tartalmazzon hozzáadott cukrot.
  3. Ha nem a diétán, hanem a fehér cukor kerülésén van a hangsúly, próbáld ki a mézet! Bár kalóriák szempontjából nem kedvezőbb, mint a cukor, de vannak benne egészséges vitaminok és ásványi anyagok is.
  4. A cukor és édesítőszer mentes desszertek népszerű alapanyagai az érett banán, alma és avokádó. Nem árt ezeket a gyümölcsöket előre beszerezni és otthon érlelni, mivel nem mindenhol kaphatóak érett állapotban a boltban.

A mai világban egészséges életmódot folytatóknak nehéz mindenben elkerülni a hozzáadott cukrot, de egyre több egészséges recept szakít a fehér cukorral, káros hatása miatt. A fehér cukor és mesterséges édesítőszerek minimalizálása csökkenti a hangulatingadozásokat és jót tesz a bőrnek is.