Egészséges étkezés a világ körül

Mindenkitől lehet valamit tanulni. Ez igaz személyekre és népekre egyaránt. A Gyógyzóna.hu cikke a világ különböző országait járja körbe, hogy összegyűjtsünk helyi szokásokat, amelyek az egészséges étkezéshez adhatnak jó ötletet.

Tarts velünk és ismerd meg az alábbi népek egészséges táplálkozási szokásait.

Lassú étkezés Franciaországban

Ha lassan esszük az ételt, élvezettel ízlelgetve minden egyes falatot, mint ahogy azt Franciaországban teszik, amellett, hogy több élvezetben lesz részünk, kevesebb kalóriabevitellel kell számolnunk. Különösen igaz ez férfiak esetében. Szánjunk hát több időt az evésre, és élvezzük minél többször kellemes baráti körben a hosszan elnyúló étkezéseket.

Együnk japán módra kisebb adagokatForrás: 123rf.com

Kisebb adagok Japánban

A kisebb adagok általában kevesebb kalóriát is jelentenek. Számos tanulmány beszámolt arról, hogy azok az emberek, akik nagyobb adagokat esznek, nagyobb valószínűséggel lesznek túlsúlyosak és egészségük is könnyebben kárt szenved. A leves, mint előétel, és a sok vízfogyasztás segít, hogy elégedetten távozzunk az asztaltól. Ez még nem minden, amit a japánoktól tanulhatunk, ugyanis a hagyományos étrend szerint ők kevés vörös húst fogyasztanak, ami a kutatások szerint szintén egészségesebb az emberi szervezet számára.

Fűszerezd be Indiában

Az indiai ételek elképzelhetetlenek gyógynövények és fűszerek nélkül, úgy mint kurkuma, curry, gyömbér és kardamom. Ezek tele vannak antioxidánsokkal és a szervezettel sok jót tesznek. Az indiai konyha ráadásul csípős és erősen fűszeres, ennek köszönhetően kevesebbet tud a gyomor befogadni belőle.

Görögország: Mediterrán diéta

A Földközi-tenger vidékén számos kultúra és étkezési szokás létezik, azonban a hagyományos görög, mediterrán étrend az, amelyről kimutatták, hogy csökkentheti a szívbetegségek és a rák kockázatát. Ebben a napfényes nevű étrendben minden a gyümölcsökről és a zöldségekről szól, több a sajt, mint a tej, több a hal, mint a hús. A legfontosabb pedig, hogy az ételeket kínáljuk meg olívaolajjal, ami „jó zsírokban" gazdag.

Erjesztett ételek Norvégiában

A vízben, sóban vagy más fűszerekben hosszan tartott ételek kémiai összetétele és íze megváltozik. Ez az erjedés folyamata. Az erjesztett ételek a probiotikumok természetes forrásai – ezek úgynevezett jó baktériumok, amelyek mindent befolyásolnak az emésztéstől a hangulatig. Világszerte sok helyen – Magyarországon is – erjesztenek zöldségeket, gyümölcsöket, tejet és húsféléket. Norvégiában a pisztrángot akár egy évig is képesek sós lében áztatni.

Keverje össze a fogásokat Koreában

Az éttermekben jellemzően pácolt zöldségeket, levest, gombócokat, erjesztett káposztát (kimchi), húst, tojást, halat és sertéshúst egyszerre szolgálnak fel egy étkezés keretében. A különböző fogások nemcsak színessé teszik az asztalt, hanem segítenek abban is, hogy biztosan sokféle tápanyagot vigyünk be a szervezetünkbe. Arra ügyelni kell, hogy a nagyobb kínálat túlevéshez vezethet, ezért kis adagokat szervírozzunk, ha koreai módon ennénk egyet.

Már nálunk is egyre népszerűbb a rozskenyérForrás: 123rf.com

Kenyér Svédországban

Alapszabály, hogy a túlzott szénhidrát bevitelre figyelni kell, ám nem minden szénhidrát egyforma. Svédországban a teljes kiőrlésű rozskenyér terjedt el, ami egészségesebb. Nem emeli meg a vércukorszintet, mint a fehér kenyér, és rostban is gazdagabb, ami jót tesz az emésztésnek.

Az egészséges gasztronómiai utazásra a WebMD cikke alapján kerekedtünk fel.