Avokádóval a hasi zsír ellen

Az ízletes és tápláló avokádó napi fogyasztása elősegíti a hasi zsír lebontását, ezáltal a fogyást és a karcsúság megőrzését is. Természetesen nem varázsszer az avokádó, de egy kitartó diéta és napi sport mellett könnyebb elérni a kitűzött célt a dél-amerikai indiánok által is egészségmegőrzőnek tartott gyümölcs fogyasztásával.

Az Illinoisi Egyetem Urbana-Champaign intézetének kutatói három hónapig tanulmányozták egy csoport nő étkezési szokásait. Azoknál, akik rendszeresen, naponta elfogyasztottak egy avokádót, a mélyebb hasi, úgynevezett zsigeri zsír csökkenését tapasztalták.

Még egy okkal több, amiért érdemes avokádót enni. A Hass avokádó segíthet a hasi zsír leadásábanForrás: 123rf.com

Zsír a bőr alatt és a mélyben

A kutatás eredményeit pár napja a Journal of Nutrition szaklap publikálta. A tanulmány szerint a cél nem a fogyás volt, hanem azt vizsgálták, az avokádó milyen hatással van a hastájéki testzsírokra. Az orvosok azt állítják, az egészség szempontjából nagyon lényeges, hogy a zsír hol rakódik le a szervezetben.

Kétféle zsír a hasban

Az egyik a közvetlenül a bőr alatt felhalmozódó zsír, a másik a mélyebben, a hasban felhalmozódó úgynevezett zsigeri zsír, amely körülveszi a belső szerveket.

Forrás


Azok a nők, akiknél nagyobb arányban található meg ez a mélyebb zsigeri zsír, hajlamosabbak a cukorbetegségre is. A kutatás a 2-es típusú diabétesz kialakulásának csökkentésére irányult, azt vizsgálva, hogy a bőr alatti és a zsigeri zsírok aránya miként változik az avokádó fogyasztásával.

Győztek az avokádósok

A vizsgálatban résztvevő nőket két csoportra osztották – számol be a kutatás részleteiről a Study Finds. Az egyik csoport étrendjébe beleépítettek napi egy darab avokádót, míg a másik csoport azonos ételt kapott, avokádó nélkül. A 12 hetes vizsgálati időszak elején és végén a kutatócsoport megmérte a kísérlet résztvevőinek hasi zsírarányát és a „glükóztoleranciát", amelyet a cukorbetegség kockázatának jelzőjeként tart számon az orvostudomány.

Annál a csoportnál, akik rendszeresen fogyasztották az avokádót, jelentősen csökkent a zsigeri hasi zsír mennyisége. Ez az a zsírlerakódás a szervezetben, amitől a legnehezebb megszabadulni. A kísérlet arra is rámutatott, a zsírcsökkenéssel együtt a cukorbetegség kockázati arányának mutatója is csökkent. Ráadásul a mélyzsír-csökkenés befolyásolta a bőr alatti zsír mennyiségét is, így amellett, hogy a zsírokat az avokádó eloszlatta a belső szervek környékéről, esztétikai hatással is bírt a testre.

A képen a kétfajta hasi zsír látható, a világosabb sárga mező jelöli a bőr alatti zsírt, a sötétebb sárga pedig a zsigeri zsírtForrás: 123rf.com

Csak nőknél működik

A kutatók férfiakon is tesztelték a módszert, ám sem a zsíreloszlás, sem a glükoztolerancia szintjének változása nem működött, vagyis az aztékok kincsének is tartott avokádó csak a női hormonok mellett fejti ki jótékony hatását. A férfiak körében végzett kutatás eredménytelensége arra mutatott rá, hogy az avokádóban lévő anyagok a férfi hormonok mellett nem érik el a kívánt hatást.

A kutatás következő lépcsője az lesz, hogy megvizsgálják, a férfiak esetében mivel kell kombinálni az avokádót, hogy náluk is elérjék a mélyzsírt csökkentő, anyagcserét és cukorbetegséget is érintő, súlycsökkenést is eredményező hatást.

"Avokádó""Forrás: 123rf.com"
Memóriaserkentő ételek

Valóban léteznek olyan élelmiszerek, amelyek bizonyítottan serkentik a memóriát és lassítják az öregedéssel járó szellemi hanyatlást? Elolvasom