Éltető és szépítő elixír: a víz

Az elegendő vízfogyasztás számtalan előnnyel jár. A napi vízbeviteled növelésével javíthatsz bőröd kinézetén, az anyagcsere-szabályozásodon és az energiaszinteden is.

Testünk 60 százalékban vízből áll. Ez a bennünk lévő víz fontos szerepet játszik a testhőmérsékletünk szabályozásában, az agy táplálásában és mozgásszerveink karbantartásában. A vérünkben lévő vízmennyiségen kívül az agyunk és a szívünk háromnegyede, a tüdőnk 83 százaléka és a csontjaink 31 százaléka is vízből tevődik össze a TED-ed adatai szerint. Átlagosan naponta 2-3 liter vizet el is vesztünk magunkból izzadtságon és vizeleten keresztül, így ezt a veszteséget kell visszapótolnunk rendszeres ivóvízfogyasztással.

Mindig legyen melletted egy pohár vízForrás: 123rf.com

Mennyi vizet kéne innom?

A kiegyensúlyozott vízfogyasztás kulcsfontosságú a dehidratáció vagy a túlivás elkerülése érdekében. A kiszáradás hatására csökken az energiaszint és a vérnyomás, kiszárad a bőr, romlik a közérzet és a teljesítmény is. A számunkra ideális vízmennyiség függ a testsúlyunktól, nemünktől és környezetünktől is. A férfiak számára az átlagosan ajánlott napi vízbevitel 2,5 és 3,5 liter között van, míg a nők számára ez 2 vagy 2,5 liter.

A vízfogyasztás számtalan előnye

A víz a testünkben rengeteg funkciót lát el, például oxigént és tápanyagokat szállít a sejtekhez és a belső szervekhez, kiüríti a baktériumokat, segíti az emésztést és a vérkeringést, rugalmasan tartja az ízületeket, védi a szöveteket és a testhőmérsékletet is szabályozza a Harvard Health adatai szerint.

A test megfelelő hidratáltsága a bőr rugalmasságának és fiatalságának kulcsa. A rendszeres, megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás nagy hatással van a jó közérzetre, a gyors gondolkodásra és a testi funkciók szabályos működésére is.

5+1 szuper tipp a száraz, töredezett hajra
A szép és egészséges hajkorona érdekében jóval több mindent kell bevetni, mint az olló. Elolvasom!

Tippek, hogy mindig hidratált legyél

Ha szeretnél több vizet inni, de gyakran elfelejtkezel róla, ezek az egyszerű gyakorlatok segíthetnek:

  • igyál meg egy pohár vizet minden étkezéshez
  • ha nem szereted a víz ízét, fogyassz olyan szörpöket vagy gyümölcslevet, amikhez szívesen nyúlsz
  • egyél sok gyümölcsöt és zöldséget, hiszen ezek is nagy százalékban vízből vannak
  • mindig legyen melletted egy pohár vagy egy üveg víz: ha már a látóteredben van, nagyobb eséllyel fog eszedbe jutni, hogy többet kéne inni